VDARE.com: 01/18/05 – Blog Articles

AZ Taxpayers To Fund Reconquista
[Joe
Guzzardi
]
 - 01/18/05


Raul Yzaguirre, recently retired President of National
Council of La Raza but still full-time reconquista,
will become “part-time presidential professor of
practice in community development and civil rights”

in the Arizona State University College of Public
Programs, according to the fawning January 7th
Arizona Republic story “A
Top US Latino Activist Joins ASU
,” by Yvonne
Wingett (Yvonne.wingett@arizonarepublic.com)


That long-winded title means is that Yzaguirre will
continue to agitate for the La Raza agenda, but at
taxpayer expense.


ASU president Michael Crow burbled:


“We expect him to be
an advocate, both inside and outside the university, for
the issues that are of greatest importance for the
Hispanic community and the state of Arizona. His
leadership will enhance ASU`s efforts in providing
academic and career opportunities for Hispanics." 


(Send mail to Crow c/o

Lisa.Fitzgerald@asu.edu


Beleaguered Arizona taxpayers already provide millions
of dollars annually in services to illegal aliens. Now
they must underwrite the $75,000 annual salary of a man
who has made a career lobbying on behalf those same
illegal aliens.

VDARE.COM In Bear
Stearns Study…Sort Of!  [Peter
Brimelow
]

– 01/18/05


Congratulations to

D.A.King
on figuring out how to access the Bear
Stearns

study
(scroll down – 2cnd link) validating his

20MM illegal immigran
t estimate. The study itself is
an elegant and valuable piece of work—but I was
fascinated to see if author Robert Justich was aware of
the

pioneering efforts
of VDARE.COM`s

Ed Rubenstein
in the area.


The answer is yes (shhh!) The “References”
section (P. 14) includes this truncated citation

“Edwin S.
Rubenstein, 2004. Illegal Immigration – Unmentionable
Answer to Household vs. Payroll Survey Controversy.

ESR Research Economic Consulta”

[Sic.]

This particular

article
appeared only on VDARE.COM, although Ed does
maintain his own

web site
. So my guess is that Justich did manfully
try to cite VDARE.COM, but that it was inefficiently
eradicated by the (P.C)ompliance department of his firm.



Ask them
.